Digitális Témahét

Iskolánk is csatlakozott a Digitális Témahéthez, melynek keretében több programot is megvalósítanak diákjaink, valamint a projektekkel a Digitális Témahét pályázaton is részt veszünk. Ezen az oldalon adunk hírt a kapcsolódó eseményekről.

 

Felsős és középiskolás diákjaink projektje: Mérjük meg a világot!

“Diákjaimmal együtt elindítottunk egy Mérjük meg a világot! projektet. Ennek keretében a LabCamera program 4 moduljának segítségével egyszerű, könnyen megvalósítható (fizika) méréseket lehet elvégezni. A feladatokat a minket körülvevő világból vettük, a projekt része, hogy a gyerekek az alkalmazás kezeléséhez szükséges útmutatótól kezdve a feladatokban szereplő videóig számos IKT eszközzel ismerkedjenek meg, kedveljék meg a mérést, ismerkedjenek meg a fizika gyakorlati alkalmazhatóságával. A feladatok közé bekerült pl. kerekesszék-sebességmérés, de van egy érdekes sport, a boccia egyik állásának “kiértékelése” is.
A feladatokat bárki megoldhatja, csatlakozhattok feladatok kitűzésével is. Szeretnénk megmutatni a mi kis világunkat és kíváncsiak vagyunk másokéra is.” Barsy Anna, matematika-fizika tanár

A projekt saját weboldala
A projekt saját facebook oldala

Ide kattintva a Mérjük meg a világot! projekt során készített egyik kisfilm tekinthető meg.

Felhívásunk így szólt:
Nem kedveled a mérést? Mi mutatunk egy izgalmas lehetőséget. Mérjetek a LabCamera programmal! Válasszatok egy érdekes feladatot és a videó/leírás kérdéseire válaszoljatok!
Ha szeretnétek megmutatni Ti is valamilyen érdekességet a környezetetekben, készítsétek el a saját kihívásotokat.
Ide kattintva mindent megtudhattok a LabCamera programról!

      


Alsós osztályaink a Digitális Témahéten
Alsós osztályaink a “Megosztom Veled” elnevezésű program keretében egy-egy projekttel készültek a Digitális Témahéten. A harmadikosok honlapot és online mindmap-et, a negyedikesek kvízt és facebook –profilt töltöttek fel, melyeket egymással és nyilvánosan is megosztanak. Az alábbiakban ezekről a projektekről adunk összefoglalást és fotókat.

A 4. a osztály projektje
Erich Kästner: A két Lotti c. regényének feldolgozása digitális eszközök segítségével

A projekt célja, hogy a kötelező olvasmány közelebb kerülhessen a gyermekekhez, miközben digitális konpetenciáik fejlődnek. A tanulók fejezetenként Kahoot applikáció segítségével összefoglalták a különböző fejezeteket, valamint a projekt végén a párhuzamos osztályt bevonva, ezek segítségével ellenőrizték a tudásukat. Ezen kívül az olvasmány élményük alapján a projekt lezárásaként elkészítik a főbb szereplők Facebook profilját. A projekt során hasznát eszközök: laptop, PC, tablet, okostelefon
A projekt alapján készített pályázati anyag ide kattintva érhető el.

A 3. a osztály projektje
Mesék, mesehősök – Weblapkészítés

Tematikus weblap készítése, arculatának kialakítása mesék, mesehősök témakörben. A témához kapcsolódó önálló/ segített információ és anyaggyűjtés valamint feldolgozás. Egy-egy mesealakhoz kapcsolódó egyéni produktumok kialakítása és bemutatása: gyűjtőmunka (szöveges, képi anyagok), irodalmi és mozgókép ajánlás, egyszerű alkalmazás használatával saját fejlesztőjáték készítése. Minden tanuló egy-egy témakörért felel, munkáját mentor segíti (osztályfőnök, napközis tanár, pedagógiai munkát segítő munkatárs, szülő). A projekt során használt eszközök: PC, laptop, digitális fényképezőgép
A projekt alapján készített pályázati anyag ide kattintva érhető el.

A 3. b osztály projektje
Tananyag feldolgozás gondolattérkép segítségével

A 3. osztályos magyar nyelv és irodalom, valamint matematika tantárgyhoz kapcsolódó törzsanyag feldolgozása, rendszerezése gondolattérkép segítségével. A három tantárgy témaköreihez egyéni és páros munkában gondolattérkép készítése, azok felhasználása tantermi installáció készítéséhez. A gondolattérkép színesítése szófelhő hozzáadásával. A projekthez használt eszközök: laptop, tablet, okostelefon
A projekt alapján készített pályázati anyag ide kattintva érhető el.